Skip to main content
Cases

5 vragen aan Luc Gaudissabois

Luc Gaudissabois werkt reeds 29 jaar bij Corilus en is er sinds 2002 Sales Director.  Corilus heeft, als toonaangevende medische software provider, de missie om een slim en efficiënt zorgsysteem te ontwikkelen door zorgverleners, patiënten en belanghebbenden met elkaar te verbinden.

MoonsManagement
Iedereen vermoedt dat een IT bedrijf wel voordelen heeft bij deze crisis. Is dat ook zo?

Wij hebben uiteraard de ervaring met online tools om overleg te plegen, te communiceren en informatie te delen. Die ervaring kunnen we nu met onze klanten delen.

Daarnaast zagen we deze crisis ook als een opportuniteit om onze applicatie ‘Helena’ sneller dan voorzien op de markt te brengen. Via deze applicatie kunnen zorgverstrekkers – voornamelijk artsen – via teleconsulting patiënten helpen. Op enkele weken tijd zijn ongeveer 6.000 zorgverstrekkers hiermee aan de slag gegaan en werden ongeveer 150.000 patiënten geregistreerd. Dit is dus een enorme boost voor ons team en onze business.

MoonsManagement
Wat zijn de belangrijkste veranderingen die jullie nu ervaren?

Bijna alle medewerkers kunnen van thuis uit blijven werken. We zagen dat onze teams ontwikkeling en product management een fantastisch resultaat neergezet hebben in korte tijd met de lancering van Helena. Dit bracht ons tot het besef dat we soms efficiënter werken op deze manier.

Onze dienstverlening via helpdesk en technical support op afstand is gewoon blijven doorlopen. Het aantal inkomende calls is uiteraard wat gedaald omdat de work load bij een aantal klanten gedaald is (kinesisten, tandartsen …) of omdat de prioriteiten anders lagen (apothekers, rust- en verzorgingscentra …).

Technische interventies zijn tijdens de eerste anderhalve maand beperkt gebleven tot enkele hoogdringende tussenkomsten. Nu wordt er stilaan terug opgestart met installaties, indien wij de maatregelen rond social distancing kunnen respecteren en indien de klant hiermee akkoord gaat. Dit betekent dat installaties tijdens de sluitingsuren gebeuren of als er geen patiënten in de praktijk zijn.

Sales is bij de meeste business units wat teruggeschroefd omdat persoonlijk contact hierbij toch wel noodzakelijk blijft.

MoonsManagement
Zijn er bepaalde leerpunten die je uit deze crisis zal onthouden?

Zeker! Vooral het belang van sociaal contact met collega’s, medewerkers en klanten. Dit kan je niet vervangen. Het blijft noodzakelijk om coaching, follow up en fun momenten met medewerkers te hebben. Het gebrek aan informele babbels aan de kopiemachine of het koffieapparaat zorgt ervoor dat we precies wat minder voeling hebben met de organisatie en met collega’s. Zeker de jongere generatie, mensen die nog niet zo lang bij Corilus werken, missen nu de coaching en follow up die ze normaal zouden krijgen. Het is dus ook belangrijk om hen niet uit het oog te verliezen.

5 vragen aan blog
MoonsManagement
Hoe lossen jullie dit gebrek aan sociaal contact momenteel op?

Iedere vrijdagavond om 17u zit iedereen met een drankje klaar voor het scherm voor onze e-aperitief. Een moment waarbij we niet over het werk praten maar wel over hobby’s, over hoe de week verlopen is …

Er is ook iedere week een collega die een kort filmpje maakt over hoe “een doordeweekse dag” momenteel verloopt. Dit geeft een inkijk in hoe die persoon zijn werk momenteel organiseert en het zorgt ervoor dat we collega’s ook eens op een ander manier zien.

MoonsManagement
Zijn er zaken die een blijvende invloed zullen hebben na Corona?

We zien een grote verschuiving en versnelling naar online meetings met klanten en online intern overleg, wat zeker ons gedrag zal veranderen en de drempel zal verlagen om dergelijke online contacten te organiseren. Online zal volgens mij de nieuwe norm worden. Hoewel ik er van overtuigd ben dat, zeker voor sales, het persoonlijk contact ter plaatse noodzakelijk blijft, zal het aantal fysieke meetings meer beperkt worden en er afgewisseld worden tussen bezoeken aan de klant en online contacten als voorbereiding en feedback.

Wat altijd onze wens was als bedrijf, is om onze klanten en ook patiënten te begeleiden in de digitale wereld en dat is via deze crisis in een stroomversnelling gekomen. Wij denken aan nog meer nieuwe concepten om mensen digitaal te laten samenwerken en communiceren.

Wij zijn blij dat we kunnen meewerken aan deze digitale versnelling.

Meer info over de oplossingen van Corilus voor de zorgsector vind je via hun website, hier vind je ook meer informatie over de applicatie Helena.

KMO-portefeuille

MoonsManagement is een erkend dienstverlener van de KMO-portefeuille.

Contacteer ons!