2020 … wat een jaar!

2020 … je was me het jaar wel!!

Vanaf januari ging ik full time voor MoonsManagement werken, want MM groeide en bloeide als nooit tevoren. Met een aantal grote nieuwe projecten in het vooruitzicht, durfde ik na 8 jaar twijfel eindelijk springen.

In februari hoorden we voor het eerst iets over een virus dat slachtoffers maakte in China. Maar China leek ver weg, dus gingen we onbezorgd naar een concert in Antwerpen en daarna een weekendje naar Den Haag met vrienden. We maakten grapjes over het feit dat we in hotel Corona logeerden, want het virus leek nog steeds ver weg. Little did we know dat dit onze laatste “normale” uitstapjes gingen worden.

2020 jaaroverzicht

Op 10 maart valt het eerste dodelijk slachtoffer in België en zit de veiligheidsraad voor het eerst samen. Er komen voorzichtige eerste maatregelen … tot er op 18 maart een lockdown komt. Plots is het wel heel echt! Ik val even stil, slaap die nacht (en vele nachten daarna) slecht. Wat nu?

Daarna wordt het handelen: afspraken annuleren, schoolopdrachten plannen, ons team informeren en vooral zorgen voor elkaar! Zo dankbaar voor mijn bubbel, die ervoor zorgt dat ik verder kan werken zodat we met MoonsManagement razendsnel kunnen schakelen. We zoeken het beste online platform, maken ruzie, herschrijven trainingen, maken nieuw materiaal, zoeken nieuwe tools om uiteindelijk op 14 april voor het eerst een online training te geven.

April en mei worden maanden met heel veel overleg en denkwerk. En opnieuw ben ik dankbaar. Dankbaar voor klanten zoals DPG Media en Mercedes-Benz die in ons blijven vertrouwen en het zelfs aandurven om hun trainingstraject online verder te zetten. Dankbaar ook voor nieuwe klanten zoals Innoventis die volledig inzetten op webinars die we voor hen mogen uitwerken.

Juni en juli brengen terug wat stabiliteit, we vinden een nieuw ritme, nieuwe mogelijkheden, nieuwe voordelen en we durven voorzichtig uitkijken naar versoepeling van de maatregelen.

In augustus is er vakantie … even op adem komen!

September is opnieuw een bewogen maand. Zoonlief start in het eerste middelbaar en net als zijn mama is hij niet zo goed met veranderingen. Er moet dus serieus wat “gemoederd” worden. Opnieuw dankbaar voor een baas die zo begripvol is en die me zoveel vrijheid heeft. Maar wacht … vanaf september is die niet echt meer mijn baas, maar mijn medevennoot! Op 4 september zitten we samen bij de notaris en word ik voor een klein deeltje eigenaar van het bedrijf.

In oktober blijft alles digitaal verder gaan, we mogen terug samenkomen met mondmaskers en de nodige afstand, maar voelen toch dat klanten hier niet voor staan te springen. En dus werken we verder online. Ondertussen broedt er bij mij al een tijdje een idee, dat steeds concreter wordt, waarvoor ik voorzichtige, kleine plannetjes begin te maken.

Om uiteindelijk half november voluit te starten met het nieuw project “coworking”! Hoe zot is dat! In volle Corona-crisis, die – laten we eerlijk zijn – nog lang niet voorbij is. We vinden een fantastische ruimte en beginnen met het plannen, inrichten, voorbereiden, nog meer plannen …

December wordt dus opnieuw een hele uitdaging, want naast de praktische zaken zoals inrichting wordt er ook een nieuwe vennootschap opgericht, een website gebouwd, contracten opgesteld, … En dus voel ik opnieuw dankbaarheid!

Voor mijn baas- vennoot-vriend die mij een duwtje in de rug geeft als ik het nodig heb, die mij opvangt als ik opnieuw een paniekmomentje heb  en die beslist als ik niet durf.

Voor mijn gezin dat in mij gelooft en me onvoorwaardelijk steunt in dit nieuwe avontuur.

Voor vrienden die helpen klussen, die luisteren naar mijn gezaag, die er zijn als ik ze nodig heb!

Dus dankjewel 2020 maar ik heb het nu wel met je gehad! En welkom 2021, ik hoop dat je iets rustiger, vriendelijker en vrijer zal zijn.

KMO-portefeuille

MoonsManagement is een geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille.

Contacteer ons!